Abu Dhabi dag 2 & 3

28 mei 2016 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Ik raak niet uitgesproken over deze stad, het is namelijk zo veel in een! Ideale stad voor een tussenstop bij een verre reis, in twee dagen kun je echt ongelooflijk veel zien!! Gisteren hebben wij genoten van een korte cruise over het water met een prachtig uitzicht over de skyline van Abu Dhabi. Om niks van Abu Dhabi te missen zijn we hierna gaan lunchen op de 74ste verdieping van het Jumeirah Hotel in de Etihad Towers. Een prachtig uitzicht over de hele stad, en wat voelden wij ons bevoorrecht. We hadden dit in ieder geval niet willen missen, en zo vaak kom je hier nu ook weer niet. Daarna nog eventjes heerlijk genoten van onze rooftop pool op de 20ste verdieping. Het voelt echt als vakantie, en stiekem waren wij hier best eventjes aan toe.

Aan het einde van de middag wederom een absoluut hoogtepunt van onze bliksem visit aan Abu Dhabi. De alom bekende woestijnsafari. Wat een avontuur! Opgehaald door een heuze jeep met een extra verstevigende veiligheidskooi zorgde ervoor dat de adrenaline al wat steeg. Nadat de banden vlak voor de woestijn wat leeg werden gelaten voor extra grip kon de safari beginnen. Een unieke ervaring, racen door de woestijn met uitzicht op alleen maar zand. Heuveltjes pakken waar je bang bent om over de kop te slaan of om te kiepen, maar vooral echt een enorme kick. Misselijk zijn we zeker wel geworden maar wat hebben we gelachen. Een kort filmpje hiervan heb ik al gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=tWP7c-Zw5D4&feature=youtu.be. De rest van de beelden mogen jullie bij terugkomst komen bekijken.

Na ongeveer een uur crossen door de woestijn, met korte tussenstop bij een camel farm waar ik mijn net nieuwe arabische sjaal heb achter gelaten, kwamen we aan bij het safari base camp. Midden in de woestijn konden we hier gaan genieten van een traditionele barbecue, henna, lokale klederdracht en shisha. Met een hele groep toeristen hebben we hier de avond doorgebracht. Aan het einde werd er zelfs nog even tijd gemaakt voor een buikdanseres en star gazing.

Mijn liefde voor de bergen was al bekend, maar deze zandbergen waren ook zeker de moeite waard. Biij het boeken van de safari wist ik dat ik kon gaan sandboarden, toch wel een dingetje op mijn bucket list. Het was echt een super grappige unieke ervaring maar op een snowboard zonder bindingen bleek het toch wel lastiger dan gedacht. Vol goede moed, en natuurlijk niet willen opgeven, toch steeds een klein stukje hoger de berg op totdat het helaas toch zandhappen geblazen was. Een harde crash was het gevolg, maar gelukkig zonder kleerscheuren er vanaf gekomen (einde filmpje). Daarna heb ik ook het hoge deel bedwongen zonder te vallen. Toch een kleine overwinning haha!

Onze laatste dag in Abu Dhabi, tevens dag van vertrek naar India, zijn we in de ochtend even naar het publieke strand geweest. We hebben heerlijk genoten van de warme zee en de heerlijke zon, maar het was toch wel heel erg warm. Hierna nog twee leuke shopping malls bezocht en het einde van onze tussenstop Abu Dhabi zit er alweer op. Wat hebben wij ervan genoten, dit moet je meegemaakt hebben! Inmiddels zitten we alweer op het vliegveld voor onze vlucht richting Mangalore, India. Helaas blijkt onze vlucht 2 uur later te vertrekken dan gepland, en we waren al goed op tijd, maar gelukkig hebben ze hier heerlijke ligstoelen en natuurlijk free wifi. In Mangalore hopen we opgehaald te worden door iemand van de universiteit, we zullen het zien. Het telefoontje dat we wat vertraagd waren heeft ons in ieder geval weinig gerustgesteld.

En wat een goed nieuws zo net voor vertrek naar India dat mijn allerliefste teamgenootjes de tweede wedstrijd in de play out serie gewonnen hebben. Morgen nog een wedstrijd te gaan en dan gaan zij zorgen voor handhaving in de overgangsklasse!! Wat was ik er graag bij geweest maar wat geniet ik er ook op een afstandje van mee.

Ik ga proberen dit verslag ook in India bij te houden, maar zoals gezegd ik weet nog niet hoe lang ik het ga volhouden!

1. Linda:
    28 mei 2016
    Lieve Lobke,
    Wat een leuk eerste verslag
    Super om jouw ervaringen te gaan lezen. Eerste daagjes (beetje vakantie) van deze mooie ervaring zitten er al op.
    Hele goede reis naar India.
    Verheug me al op de avonturen die je daar gaat beleven! Geniet ervan
  2. Madeleine:
    29 mei 2016
    Ha sjat,
    Ut duit mich good um te laeze desse ut dao geweldig haes!
    GENEET!!!!!!
    Leefs, mama
  3. Guus:
    29 mei 2016
    Lieve Lobbie!!
    Zooo leuk om nu weer van iemand anders een verhaal te lezen!! Het klinkt alsof jullie het ontzettend naar jullie zin hebben! Het leuke is dat we nu eigenlijk heel dicht bij elkaar zijn, lekker in de hitte (ofja ik nu even in de bergen haha). Ik kijk uit naar je volgende verhaal! Geniet, want ik ben inmiddels alweer langer dan een maand weg!!!! Kusjes Guus from Nepaliiii