Reis & Abu Dhabi dag 1

26 mei 2016 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Jaahoee daar zijn we dan!

Na twee prima vluchten met een - hele korte - tussenlanding in Doha (Qatar) zijn we afgelopen nacht rond 05:00 aangekomen in ons hotel in Abu Dhabi. Op het vliegveld hebben we direct gemerkt dat we in toch wel een hele andere cultuur terecht zijn gekomen. Ondanks dat het hier vrij toeristisch is, hadden we direct veel aandacht van alle “veel te aardige” taxichauffeurs die ons wel een ritje wilden geven. Maar rust bewaard en voor een normale prijs richting het centrum van Abu Dhabi waar ons hotel ligt. Veel te vroeg voor een check in natuurlijk, maar als echte backpackers gesmeekt om een slaapplekje. Na een paar uurtjes op de bank in de lobby kon het personeel het niet langer aan zien en kregen we veel eerder dan verwacht onze prachtige hotelkamers. Volgens mij een gratis upgrade om ons uit de lobby te krijgen, want wauw wat een prachtige en vooral grote kamers. Na een powernapje van een aantal uurtjes kon het echte avontuur in Abu Dhabi beginnen.

Tickets voor de hop on - hop off bus zoals echte toeristen betaamt en de stad zien. Leuke bijzaak is dat het hier wel 40 graden is, even wennen dus. Maar met een heerlijk woenstijnwindje is het toch wel prima uit te houden. Wat direct opvalt is dat deze stad nog volop in ontwikkeling is. Er staan veel, heel veel wolkenkrabbers, maar er zijn er nog veel, veel meer in aanbouw. Ik ben erg benieuwd hoe deze stad er over 10 jaar uit zal zien!

Van de echte woestijn hebben we de eerste dag nog weinig gezien. Abu Dhabi heeft wel in korte tijd al een prachtige “historie” opgebouwd. Bezienswaardigheden die echt de moeite waard zijn met natuurlijk niet te vergeten de echte tax-free shopping malls. Helaas zit mijn tas al helemaal vol en heb ik nog een hele reis voor me;) Wij hebben vandaag vooral genoten van een tour rond de stad met prachtige uitzichten over de skyline vanuit de bus met als hoogte- hoogtepunt de Sheikh Zayed Grand Mosque, de grootste en enige moskee in Abu Dhabi toegankelijk voor iedereen. Wat een indrukwekkende ervaring! Helemaal zoals het hoort gekleed in een echte traditionele Abaya hebben wij onze ogen uitgekeken. En wat is het bijzonder dat alle culturen hier in deze gewaden rondlopen en iedereen van welke religie dan ook kan genieten van deze bijzondere plek. Bij een bezoekje aan Dubai of Abu Dhabi in de toekomst, sla deze moskee absoluut niet over! Het is meer dan de moeite waard! De avond hebben we doorgebracht in de traditionele Souk  (overdekte traditionele markt) en het wandelen over de Conriche (boulevard). Bij terugkomst in het hotel kon onze dag helemaal niet meer stuk nadat we erachter kwamen dat we een heuze rooftop pool hadden. Kortom, Abu Dhabi is te gek!! Wij genieten volop!