Wedding Week

4 juli 2016 - Manipal, India

Iets sneller dan normaal toch alweer even een update vanuit het nog steeds te gekke India! En dit heeft een reden, want deze week wordt speciaal, heel speciaal waarschijnlijk. Nadat we afgelopen weekend en vanavond afscheid hebben genomen van wederom 5 mensen, waarom moet iedereen toch gaan:(, zijn we vanaf dinsdag nog maar met z'n vijven over. Het is haast niet meer voor te stellen dat we met zo'n grote groep begonnen zijn. Het afscheid nemen is toch wel iets moeilijker dan verwacht omdat we toch wel heel veel tijd samen doorbrengen. Maar aan de andere kant vooral allemaal hele leuke en lieve nieuwe mensen ontmoet die ik zeker in Maastricht en omstreken nog eens ga opzoeken:)

Maar de echte reden van deze update is de planning voor de komende week. Een tijdje geleden zijn wij namelijk uitgenodigd om een traditionele Indiase bruiloft bij te wonen. De bruid en bruidegom zijn netjes aan elkaar uitgehuwelijkt door hun ouders, die overigens nogal rijk zijn, en vonden het een enorme eer om westerse, lees vooral blanke, gasten op hun bruiloft te hebben. Aangezien ze relatief ver van huis trouwen en er dus niet 2000 maar 300 gasten in de gelegenheid zijn om te komen, waren die 5 extra geen enkel probleem. De bruidegom is een van de beste vrienden van een Indiër die we in Manipal hebben ontmoet en waar we al wat tijd mee hebben doorgebracht. Omdat hij toch zou gaan werd het al snel geregeld dat wij gewoon met z'n allen mee konden. Een belangrijk detail hierin is dat de bruiloft wel ruim 2500 km verderop plaatsvindt, helemaal in het Himalaya gebergte in het noorden van het land. Laat ik nou eigenlijk heel graag de Himalaya wel eens willen zien en een bruiloft een unieke ervaring hier is, wij waren al snel om! Ook de professors in het ziekenhuis vonden het een unieke kans en waren zo lief ons wat extra dagen vrij te geven, thank you!!

2500 km verderop betekent dus ook dat we een hele reis voor de boeg hebben. We zullen heel veel treinen, taxi's, vliegtuigen en bussen van binnen zien maar alles voor de unieke Indian Wedding Experience. De bruiloft vindt plaats in Mussoorie, een plaats midden in het Garhwal Himalaya gebergte. Volgens wikipedia is het een unieke plaats met veel adembenemende groene heuvels en een gevarieerde flora en fauna. Door de romantische omgeving is het een beste populaire plek om te trouwen! Wij zullen daar verblijven in een resort dat in z'n geheel door de familie van de bruid en bruidegom is afgehuurd en waar alle huwelijkse plechtigheden zullen plaatsvinden. Plek genoeg voor ons dus! Voor Indiase begrippen zijn beide families heel rijk, te werken hoeven ze niet meer, en dus zijn wij erg benieuwd wat we zullen aantreffen.

Ons wederom crazy reisschema ziet er als volgt uit:

• Dinsdagavond: treinreis van Udupi (Manipal) - Goa
  • Woensdagochtend: vlucht Goa - Mumbai
  • Woensdagochtend: vlucht Mumbai - Delhi
  • Woensdagmiddag: taxi (private geregeld door wederom de bruidegom) van Delhi - Mussoorie, dit is een reis van ongeveer 8-9 uur :)
  • Woensdagavond: Music Ceremony (deel 1 bruiloft)
  • Donderdag: verkennen omgeving Mussoorie
  • Donderdagavond: Huwelijksceremonie + feest (deel 2 bruiloft)
  • Vrijdagochtend: treinreis van Dehradun - Haridwar
  • Vrijdagmiddag/avond: Haridwar
  • Zaterdagochtend: treinreis van Haridwar - Agra
  • Zaterdagmiddag: bezoek Taj Mahal
  • Zaterdagavond: treinreis van Agra - Delhi
  • Zondagochtend: vlucht Delhi - Goa
  • Zondagavond: treinreis van Goa - Udupi (Manipal)

Een hele reis gaat het worden dus maar zo weten jullie waar ik op welk moment hoor uit te hangen. Best een beetje spannend allemaal! Maar wat een kans dat we dit mee mogen maken.

Aangezien het in India heel gebruikelijk is je bruiloft in de avond te laten plaatsvinden hebben we zoals jullie zien zelfs overdag nog tijd om de omgeving te verkennen. Heel fijn dat ik op deze manier toch ook nog een deel van het Noorden van India ga zien, en vooral de Taj Mahal die toch wel heel erg indrukwekkend schijnt te zijn! En omdat wij natuurlijk ook ontzettend vereerd zijn dat we zijn uitgenodigd op deze bruiloft, hebben wij zoals het hoort ook traditionele Indiase kleding aangeschaft. Aangezien we niet konden kiezen en vooral omdat de bruiloft ook 2 dagen duurt hebben wij vrijwel allemaal 2 Indiase Saree's gekocht. En natuurlijk kunnen de juwelen niet ontbreken dus bij een lokaal winkeltje hebben wij hele mooie "gouden" sieraden gekocht. Foto's zullen volgen! Wij zijn ook ontzettend benieuwd hoe we er allemaal uit zullen zien en hoe iedereen op ons zal reageren. Na het weekend zal ik natuurlijk weer uitgebreid updaten!