Lobke naar India!

24 mei 2016 - Venlo, Nederland

Lieve vrienden en familie,

Oke lieve mensen, ik ben toch soort van overstag gegaan. Ik weet niet hoe lang ik het ga volhouden maar ik ga proberen mijn verhalen toch een beetje te delen. Zo scheelt het mij weer een hele hoop vertellen als ik terug ben;)

Voor degene die het niet weten, ik ga voor mijn keuzecoschap Chirurgie (overigens niet helemaal vrijwillig dit coschap) 10 weken naar Manipal in India. Hier zal ik gaan meemaken, hoe de medische wereld er in een land met een totaal andere cultuur er uit ziet. Uit de verhalen van studenten die er al eerder zijn geweest is het een fantastische ervaring. En ondanks dat India echt niet hoog op mijn voorkeurenlijstje stond, heb ik er wel enorm veel zin in!!

In totaal zal ik ongeveer 3 maanden op reis zijn. Ik reis samen twee studiegenootjes, Vianne en Bas, richting India. Zij zullen de hele tijd daar samen met mij doorbrengen.  Maar voordat we in India aankomen hebben wij nog een 3-daagse tussenstop in Abu Dhabi gepland, om maar eens gek te doen.

De 10 weken in het verre India zullen wij verblijven op de universiteitscampus van Manipal University. De weekenden zijn we heerlijk vrij en kunnen we gaan genieten van het prachtige zuid/west India.  Een cultuurshock zal het zeker gaan worden, maar we gaan er gewoon optimaal van genieten.

Nadat ik mijn 10-weken coschap heb afgerond ben ik van plan om nog ongeveer 3 weken alleen verder te reizen. Welke bestemming het gaat worden is nog onbekend, maar India zal ik niet in mijn eentje verder gaan ontdekken. Ik ga toch liever voor een iets veiligere bestemming. We zullen zien waar ik ga belanden.

Geniet van de verhalen, hopelijk worden jullie niet al te jaloers en lieve reacties zijn altijd welkom. En ik ga proberen het kort te houden, maar ik ben nou eenmaal niet heel erg beknopt in mijn schrijven!

Tot in augustus!

Veel liefs,