Aankomst India

29 mei 2016 - Manipal, India

Na ongeveer 4 uur gewacht te hebben in de sky lounge van Abu Dhabi Airport vertrok onze vlucht naar onze hoofdbestemming. We zijn gevlogen naar Mangalore, een vliegveld op ongeveer 60 km van Manipal. In de gate aangekomen kwamen we er al achter dat wij wel eens de enige Europeanen/echte blanken aan boord zouden kunnen zijn. En ja hoor, eenmaal in het vliegtuig bleek dit zeker zo te zijn. We hadden al direct veel bekijks! Daarbij kwam de fantastische bijkomstigheid dat het halve vliegtuig gevuld was met kinderen. Lang leve de oordopjes en ipods, maar er is geen moment geweest dat ik geen huilend kind heb gehoord. Na wederom een zeer onregelmatige en onderbroken nacht zijn we vroeg in de ochtend aangekomen in India. Gelukkig was alles wat betreft onze visa’s in orde en konden we vrij snel naar de aankomsthal. Hier stond een hele horde Indiase mensen te wachten op familie, en gelukkig stond er eentje met een blaadje van Manipal University met onze namen erop. In een heuze gele schoolbus zijn we begonnen aan de reis naar Manipal.

Wat een cultuurshock!! Wij dachten dat Mangalore een vrij ontwikkeld gebied was in India, maar niets bleek minder waar. Alles wat je je voorstelt bij een derdewereldland zijn we onderweg tegen gekomen. Het gekke is dat dit wordt afgewisseld met juist ontzettend moderne gebouwen. Gek land is het toch. Gelukkig waren we door de woestijnsafari goed voorbereid op een “bumpy ride” maar dat alles bleek niks bij de wegen in India. Er wordt van alle kanten ingehaald, getoeterd voor het leven en vooral hard gereden op wegen die wij in Nederland als onverhard zouden afgeven. Het was een hele ervaring waarbij we onderweg zo veel moois en zo veel anders hebben gezien. Ik kan wel alvast zeggen dat India een prachtige natuur heeft, het is een ontzettend mooi groen land en soms lijkt het een beetje alsof we in een regenwoud terecht zijn gekomen. We zullen snel gaan ontdekken wat India ons nog meer te bieden heeft.

Eenmaal aangekomen in het Hostel werden we vriendelijk ontvangen en krijgen Vianne en ik twee kamers naast elkaar toegewezen. So far so good, behalve dat het toilet lekt bij doorspoelen en dat de airco op mijn kamer volgens mij alleen maar warme lucht kan blazen. Aangezien dit toch de plek gaat zijn waar we de komende 10 weken zullen gaan verblijven zijn we direct poetsspullen en andere benodigdheden gaan inslaan, we proberen er toch maar een beetje een eigen plekje van te maken.

Door alle andere Nederlandse studenten hier zijn we ook direct ontzettend goed ontvangen. We hebben in de avond in een restaurantje samen wat gegeten en zijn daarna de cricket finale gaan kijken in het appartement van twee Groningse studenten.