HELP HET GAAT VEEL TE SNEL!

17 juni 2016 - Manipal, India

Inmiddels is het alweer ruim 3 weken geleden dat ik het verre Nederland verlaten heb voor mijn te gekke avontuur! De tijd vliegt helaas voorbij en er is al bijna een kwart verstreken:(

Afgelopen weekend hadden we geen grote trip gepland staan. Aangezien we hier met een ontzettend leuke groep zijn, hebben we ons een weekendje vermaakt rondom Manipal. Op zaterdag zijn we met een deel naar de grotere stad Mangalore gegaan. Hier hebben we een hele mooie tempel bezocht (geen ruïne maar nog in gebruik deze keer en dus mooi versierd met vooral heel veel goud). Aangezien dit onze eerste echte tempel was hier in India, was ik er best een beetje van onder de indruk. Daarnaast hebben we de middag vooraal doorgebracht in een groot winkelcentrum, helaas zonder al te veel Westerse kleding. Om de dag wel in stijl af te sluiten zijn we naar een heuse bierbrouwerij gegaan. In een verlaten winkelcentrum op de bovenste verdieping, het was even heel goed zoeken, kwamen we plotseling uit bij een super hippe bar inclusief brouwerij. De contrasten in India zijn wat dat betreft echt bizar!! Hier hebben wij heerlijke Belgische witbiertjes gedronken en zoals het in India hoort, lekker pittig gegeten. De bus terug, iets later dan gepland, werd ook nog een heus avontuur. Voor de zoveelste keer werden we royaal afgezet en daarbij kwam dat ze ons niet hadden verteld dat we midden in de nacht (misschien was het 10 uur, maar het voelde wel zo) nog even naar een open lucht autogarage moesten voor een kleine reparatiebeurt van de bus. Uiteindelijk zijn we gelukkig veilig, en op tijd, weer aangekomen in Manipal.

De zondag hebben we hier voor het eerst heerlijk kunnen uitslapen!! Hierna stond een all-inclusive (inclusief cocktails) lunch voor nog geen 15 eu pp op het programma. Zoals echte Nederlanders dat horen te doen stonden wij bij opening om 11:30 op de stoep en hebben wij optimaal genoten tot 15:30. Het was in ieder geval ontzettend gezellig en we hebben enorm gelachen. Die alcohol in India doet meer met je dan je zou denken haha! Het eten was heerlijk, lekker Westers en met goed gevulde ronde buikjes hebben we het restaurant verlaten. Omdat het weer die dag goed mee viel zijn we daarna nog lekker gaan zwemmen. Aangezien de Groningse Geneeskunde studenten hier een appartement hebben konden we 's avonds nog heerlijk met z'n allen een film kijken (Finding Nemo). Dit allemaal in voorbereiding op het vervolg van deze film. Want komende week komt na 10 jaar eindelijk Finding Dory in de bioscoop, en ook hier!!

Het weekje ziekenhuis was vergelijkbaar met vorige week. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik weinig toe kan voegen en dat is soms best jammer. Maar daar moet ik me bij neer gaan leggen, want zo werkt het gewoon. En daarbij mag ik blij zijn dat ik bij de chirurgie in ieder geval nog kan assisteren, dat breekt zo lekker de week haha! Wel heb ik, omdat ik het leuk vond, deze week een bezoekje gebracht aan de NICU hier. Ik was er echt van onder de indruk hoe modern deze afdeling is in vergelijking met de rest van het ziekenhuis. Zo zou ik hier niet graag geopereerd willen worden maar ik denk dat je als prematuur kindje hier best een goede kans maakt. Erg leuk om te zien!

Het weer valt tot nu toe heel erg mee. De afgelopen week is het meer droog geweest dan dat het heeft geregend en we hebben zowaar al 2 middagen heerlijk in het zonnetje kunnen zitten. Het is echt nog even genieten, want des te langer het duurt des te dichterbij de echte regen (Moesson) gaat komen.

Om mee af te sluiten nog even een opvallend kenmerk van onze geliefde mensen uit India. Ze houden nogal van het schudden van hun hoofd, en nee daar bedoel ik niet mee simpel ja of nee knikken. Het is een hele vreemde beweging, die het meeste weg heeft van nee schudden met nog een fijne rotatie erin en die hier eigenlijk voor alles wordt gebruikt. Als ze ja bedoelen doen ze het, als ze iets begrepen hebben ook en eigenlijk ook als ze het niet weten of nog onzeker zijn. Het is nog even wennen dat wanneer ik een vraag stel het antwoord ja kan zijn maar ik toch een schuddend hoofd zie. Maar ach, daar wennen we ook weer aan!

Morgenvroeg vertrekken we met alle Nederlanders hier voor een weekendje naar Coorg! Hier zullen we met z'n allen in een hutje slapen en gaan trekken door de prachtige bergen met watervallen. Jaja, eindelijk ga ik weer naar mijn geliefde bergjes. Ik heb er enorm veel zin in!!

​Coorg op tripadvisor (om een indruk te krijgen wat we daar gaan zien):

The misty hills, lush teakwood and sandalwood forests, and acres of tea and coffee plantations of Kodagu are, in a word, stunning. Also known as Coorg and dubbed "The Scotland of India," Kodagu is a postcard-perfect region of scattered villages and hamlets, which are the epitome of old-world charm. Kodagu is ideal for outdoor activities such as trekking, angling and white-water rafting, and major festivals like Keil Poldu (worship of weapons), Cauvery Shankaramana (return of the river goddess) and the Huttari (harvest) festival are a huge draw.

Tot snel allemaal!
(En sorry voor mijn lange enthousiaste verhalen, jullie mogen ook stukjes lezen hoor haha;))

1. Guus:
    19 juni 2016
    Liefste Lobbie,
    Ik hou van lange verhalen! Die schrijf ik zelf namelijk ook!! Dat komt gewoon omdat je in zo een korte tijd, zo veel dingen meemaakt!!! Ik blijf van de ene verbazing in de andere vallen. Dat Coorg ziet er trouwens heeel erg mooi uit. Ik heb het even opgezocht! Geniet ervan!!!! Drie weken is nog niet zo lang, maar het zijn er zooo 4 en 5 en 6 en ....
    Dat nee schudden is ZO frustrerend!!!! Je weet nooit wat ze nu bedoelen, echt zo gek!!! Zeggen ze daar ook zo vaak La, met een draaiend hoofd, of hunsa hunsa. Dan weet je in ieder geval nog dat het ja is.
    Have fun, en pas goed op jezelf. Dan kump alles goood!

Xxx uit Nepal